Västerås BK30 har i dagarna gjort klart med en ny roll och funktion i föreningen.
Från och med kommande säsong har vi engagerat Robert Bjarnefeldt hos oss i rollen som kommunikatör.
Att synas i media och då speciellt sociala medier blir allt viktigare för en förening. Det är viktigt att vi har tydliga kanaler till de som vill läsa mer om vad som händer i föreningen. Vi vill också kunna ge mervärden till våra samarbetspartners att synas i positiva sammanhang med BK30. Samarbetspartners som stödjer och möjliggör mycket av de insatser klubben gör för barn, ungdomar och spelare i alla våra lag.
Jag är mycket glad att vi har vilja och möjlighet att göra en sådan här satsning.
Med det här visar BK30 att vi följer vår devis - Positiv och Framåtlutad!
Huvudfokus i Roberts arbete kommer att vara att tillsammans med styrelsen och Marknadsgruppen planera, utforma, analysera och driva kommunikationsinsatser i BK30. I övrigt kommer Robert producera innehåll och skapa former för kommunikation för föreningens kansli, herr- och damsektion, McDonald´s Cup och vara behjälpligt stöd till övriga föreningen.
Det är ett arbete vi redan har påbörjat i föreningen och vi känner nu att med Roberts erfarenheter och fokus, är han rätt person att hjälpa oss operativt och strategiskt att utveckla vårt varumärke, bidra till försäljning och arbeta med våra sociala kanaler och digitala plattformar.
Robert har erfarenhet från liknande uppdrag i andra idrottsföreningar och han har från arbetslivet erfarenhet från roller inom försäljning, marknadsföring, grafisk kommunikation och medieproduktion.
Robert har redan under 2021 arbetat med BK30´s Herrar och det är ett arbete som inte gått obemärkt förbi, om vi säger så och extra roligt att vi kan fortsätta samarbetet.
Varmt välkommen Robert,
Ingemar Haglund, ordförande Västerås BK30 Fotboll